Диета за бързо отслабване за една седмица

Диети за отслабване

Дали сме с много натрупани килограми или сме качили няколко килца на най-неподходящите места, всички ние поне веднъж сме обмисляли идеята да опитаме някоя диета. И понеже сме свикнали да получаваме всичко бързо и веднага, най-често поглеждаме към популярните напоследък диети за отслабване за 1 седмица.

Ако и вие сте се насочили към следването на някаква бърза диета, то най-вероятно вече сте се информирали за популярните бързи диети като лимонената, датската, лекарската, оризовата, зелевата и други подобни, затова няма да даваме и ние рецепти, а ще отговорим откровено на някой въпроси за бързите едноседмични диети.

Щастлива жена от диета за отслабване

Действат ли наистина бързите диети?

Диетата за отслабване за една седмица не е най-доброто решение да свалите килограми, но ако сте решили все пак да пробвате… тогава „Да”, можете да отслабнете.

Защо с тези диети можете да отслабнете за кратък срок?

Бързите диети действат на принципа драстично намаляване на приеманите калории. Затова в момента, в който силно намалите калориите, които приемате, на която и бърза диета да сте в момента ще свалите килограми.

Колко килограма можете да свалите за седмица?

Обикновено килограмите, които могат да се свалят за 7 дни са между 3, 4, 5 до 7 в зависимост от индивидуалния организъм, от метаболизма и от това дали диетата се комбинира с физическо натоварване или не.

За да бъдем съвсем честни и откровени ще кажем, че при всички диети (без значение дали са за дълъг период от време или са бързи) отслабването през първата седмица е най-интензивно. През следващите седмици бързината на сваляне на килограми се забавя и най-често след първата седмица се свалят до един килограм на седмица.

Какво сваляте реално?

Килограмите, които ще свалите няма да са от реална загуба на натрупаните мазнини, а по-скоро от загубата на мускулна маса и от изхвърлянето на натрупаната в организма вода. Кантарът наистина ще показва по-малко килограми, но тлъстинките, които най-много ви дразнят ще си стоят.

Ще запазите ли свалените килограми, ако следвате бързите диети?

Ако промените хранителните си навици, ако тренирате някакъв спорт редовно, може и да ги запазите, но ако след като след седмицата на диета възстановите стария си начин на живот и хранене вероятността да си върнете старите килограми, че и да качите отгоре е много голяма.

Всеки ли може да изпробва диетата за бързо отслабване за една седмица?

Едноседмичните диети са доста тежки и ако имате някакво заболяване не е добра идея на своя глава да се опитвате да ги следвате. Бързото сваляне на килограми за кратко време не е подходящо и ако сте активно спортуващи, или ако наскоро сте боледували.

Ако сте с наднормено тегло, искате да свалите килограми и да промените живота си, тогава диетата за отслабване за 1 седмица може да ви бъде от полза, но само ако бъде следвана в подходящата среда и под лекарско наблюдение.

Едноседмични диети

Здравословни ли са бързите едноседмични диети?

Ако не се провеждат в подходящата среда като дебелариум например, където се изготвя подходящ нискокалоричен хранителен режим, бързите диети не са здравословни.

Защо? Защото както казахме по-горе, тези диети не се основават на балансираното хранене, а на драстичното намаляване на приеманите калории.

Можете ли да продължите бързата диета?

Не! Не е препоръчително да продължавате да следвате този режим на хранене за повече от седмица, тъй като това може да доведе до сериозно увреждане на здравето.

Ако искате да продължавате да сваляте килограми, можете след едноседмичната диета да следвате балансиран режим на хранене и да тренирате активно, като така естествено ще промените хранителните си навици и ще отслабвате напълно здравословно.

И все пак, ако решите да пробвате да отслабнете за седмица, ето няколко трика, които ще ви бъдат от полза

Пийте много вода (поне по 1,5 – 2,5 литра на ден)

Водата има нулеви калории, не съдържа въглехидрати и има нисък процент на натрий, затова е идеална за подобряването на метаболизма. Ако не обичате да пиете само вода, можете да добавите малко лимон или листа от прясна мента.

Избягвайте белия хляб и тестените изделия

Простите въглехидрати са истински кошмар за фигурата, тъй като се абсорбират от организма много бързо, оставяйки усещане за глад, което неминуемо води до приемането на още храна.

Затова препоръката ни е да замените белия хляб с пшеничен или пълнозърнест с няколко вида семена.

Яжте повече зеленчуци и пресни плодове

Зеленчуците и зеленчуковите салати не само засищат за дълго, но и съдържат много вода, така че ефектът от приема на много зеленчуци ще е двоен – няма да изпитвате дълго време глад и ще забързате метаболизма си. Плодовете ще ви бъдат от помощ, ако много ви се хапва нещо сладичко, а не искате да посягате към сладкишите.

Диета от зеленчуци

Жертвайте поне едно междинно хранене

Откажете се малките удоволствия като следобедното похапване на нещо сладичко. Жертвата, която ще направите не е голяма, но пък ще си спестите приемането на някоя и друга излишна калория.

Не пропускайте хранене

Не само няма да отслабнете по-бързо, ако гладувате, но и вероятността да навредите на здравето си е голяма, затова се хранете редовно. Хранете се с храни с нисък гликемичен индекс и пак ще отслабнете.

Спете поне 30 минути повече

Като удължите с мъничко съня си ще си спестите сутрешното понижение на кръвната захар, което ви кара да посягате към обилната закуска всяка сутрин. Освен това повечето сън ще се погрижи за забързването на метаболизма ви и ще подобри мускулния ви тонус.

Забравете за пакетираните храни и сладкишите с бяла захар

Откажете се от всички пакетирани и пържените храни, алкохола, газираните напитки и плодовите сокове. Сведете консумацията на сирене и захарни изделия до минимум.

Правете кардиоупражнения поне по 30 минути на ден

И накрая…

За да е ефективна една диета за отслабване за една седмица, то тя трябва да се провежда като се подберат подходящи храни, които ускоряват метаболизма и които помагат на тялото да се прочисти от натрупаната вода и токсини.

Такива храни са ябълките, ядките, черния шоколад, ягодите, черешите, зеленчуковата супа, сьомгата, пилешкото месо, грейпфрутите, чушките, яйцата, лимоните, броколи, нискомасленото кисело мляко, канелата, овесената каша, ябълковия оцет, семената, бобовите култури, боровинките, сушените плодове, малините, доматите, лука, чесъна, кокосовото масло, карфиола, зелето, кърито, зеления чай, джинджифила.

Здравословната физическа активност също не бива да отсъства, а след приключване на едноседмичната диета е добре да се премине към балансиран хранителен режим.

5 (100%) 1 vote

Иван Великов е преподавател по Интегрална йога, Бойни изкуства, Карнавални техники и Логически игри с над 10-годишен опит в работата с деца, юноши и възрастни към „Движение за хармонично развитие“ (Body, Mind and Soul Training).

Преминал е множество обучения в системите на Веданта, Будистка, Даоистка и Тантра йога, както с български, така и с чуждестранни преподаватели на световно ниво. Той е двукратен златен медалист на Националното първенство по Йога в България и неколкократен медалист в първенства по класически стилове бойни изкуства. През 2016 г. печели златен медал на Международен шампионат по Йога в Индия.

Има дългогодишен опит в организирането и провеждането на спортни лагери за деца и юноши, планински преходи, младежки обмени с международно участие, тиймбилдинг събития, курсове и семинари за личностно развитие и здравословен начин на живот.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.