Какво трябва да съдържа една здравословна закуска

здравословно хранене

Чипсовете, сладките, баничките, поничките са бързи и вкусни закуски, но пълноценната закуска е балансирана комбинация от здравословни храни. Специалистите по здравословно хранене препоръчват закуска, пълна с протеини, фибри и здравословни въглехидрати.

Здравословната закуска ни енергизира и задава. Здравословната закуска трябва да съдържа източник на протеини. Изследванията показват, че протеинът ни държи сити за по-дълго време, отколкото въглехидратите или мазнините. Задължително прибавяме и плодове. С чаша прясно изцеден плодов сок или плод лесно получавате необходимата доза витамини и фибри със закуската си.
Необходимо е само около 5% от общите калории да идват от мазнини, като източник на мазнини трябва да са само есенциалните мастни киселини. За да се постигне това, е хубаво да се консумират непреработени, естествени храни, без изкуствени заместители.
Не пропускайте здравословна, сутрешна закуска, дори ако бързате или нямате апетит сутрин.

Ето някои идеи за здравословна закуска:

Овесени Ядки

Овесените ядки са богати на въглехидрати, протеини, малко мазнини, фибри и много витамини и минерали. В тях има бета-глюкани, омега-3 мастни киселини, фолат и калий понижаващи холестерола. Избягвайте овесените ядки със захар, пригответе си със сироп от агаве или плодове и ядки.

Грейпфрут
Консумирането на половин грейпфрут преди всяко хранене може да ни помогне да отслабваме по-бързо. Грейпфрутът е богат на антиоксиданти, които повишават имунитета.

Банани
Бананите са добър източник на здравословни въглехидрати. Благодарение на голямото количество калий в тях, бананите са добър избор за хипертоници.

Бадемово масло
Бадемовото масло е перфектен алтернативен източник на белтъкчини и мононенаситени мазнини. Изключително вкусно е съчетано с банан или ябълка.

Ленено семе
Само в две супени лъжици ленено семе съдържа повече от 100% от препоръчителната дневна доза омега-3 мастни киселини. Той е богат на фибри и лигнин – антиоксидант, предпазващ от рак на гърдата. Препоръчително е да се консумира смляно.

Боровинки
Тези малки плодове са пълни с антиоксиданти. Редовното им консумиране подпомага паметта, регулира кръвното налягане и метаболизма.

Горски плодове
Горските плодове са истински суперхрани, богати на редица полезни вещества като антиоксиданти, витамин С, фолиева киселина и фибри.

Киви
Този малък плод има около 65 милиграма витамин С на порция, колкото има в един портокал. Той също така съдържа калий, мед и повече фибри от банана, с което подпомага храносмилането. Кивито е доста вкусно в комбинация с ягоди и банани в смути или плодова салата.

Портокалов сок

Прясно изцеденият портокалов сок е класическо сутрешна напитка. Важно е да се придържаме към една чаша на ден, тъй като плодовият сок е с високо съдържание на калории и захар

Сок от червена боровинка

Сокът от червена боровинка спомага за възпирането на растежа на бактериите в организма, помага за предотвратяване на сърдечно-съдовите заболявания. Изследвания показват, че съединенията в бировините дори могат да повишат ефикасността на някои лекарства, които се използват за лечение на рак на яйчниците.

Малини
Малини са добър източник на елагитанин, вид антиоксидант, за който се смята, че има противоракови свойства. Те също така имат високо съдържание на фибри (8 грама на чаша), витамин С и витамин К, което спомага за изграждането на здрави кости.

Един от причините за проблема с нездравословното хранене е, че имаме избор. Проблемът произтича от маркетинговите стратегии на различните компании. Фармацевтичните компании, хранителните компании и здравните заведения имат интерес към това да не сме в оптималното здраве. Следователно ние трябва само да информираме за това кои храни са здравословни и кои не, но такова знание е необходимо заради обществото, в което живеем. Без това ценно знание, ние всъщност не представляваме нищо повече от безпомощни жертви и в резултат на това има толкова много хора, които страдат от лошо здраве и са недоволни от теглото и бъдещето си като цяло.

4.6 (92.22%) 36 votes

Иван Великов е преподавател по Интегрална йога, Бойни изкуства, Карнавални техники и Логически игри с над 10-годишен опит в работата с деца, юноши и възрастни към „Движение за хармонично развитие“ (Body, Mind and Soul Training).

Преминал е множество обучения в системите на Веданта, Будистка, Даоистка и Тантра йога, както с български, така и с чуждестранни преподаватели на световно ниво. Той е двукратен златен медалист на Националното първенство по Йога в България и неколкократен медалист в първенства по класически стилове бойни изкуства. През 2016 г. печели златен медал на Международен шампионат по Йога в Индия.

Има дългогодишен опит в организирането и провеждането на спортни лагери за деца и юноши, планински преходи, младежки обмени с международно участие, тиймбилдинг събития, курсове и семинари за личностно развитие и здравословен начин на живот.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.