Плуване за отслабване

плуване за здраве

Плуването определено е един от най-щадящите видове спортни занимания, който, благодарение на непрестанното съприкосновение на тялото ни с водата, от една страна подпомага за изграждането и развитие на хармонична мускулатура, а от друга, този вид физическа активност е много щадяща към ставите и сухожилията ни и е подходяща за всяка една възраст и здравословно състояние.

Освен, че плуването може да ни направи по-здрави, да повиши нивата на нашите тонус, енергия и издръжливост, то също така е и верен съюзник в борбата с излишните килограми.

Какви именно са предимствата на плуването за подпомагане на загуба на тегло?

Истината – плуването е активен спорт и изгаря задоволително количество калории, като ни помага да се освободим от натрупаните излишни мазнини. Освен това, плуването е редовно възхвалявано за неговите сърдечно-съдови ползи, особено за по-възрастните хора. Тъй като при плуването използваме толкова много мускули в тялото си, сърцето и белите ни дробове работят усърдно, за да ни снабдяват с кислород. Това означава, че плуването представлява отлична тренировка, не само за тялото ни, но също така и за сърцето!

Всяко упражнение, което ни кара да дишаме учестено и ускорява сърдечната ни дейност е благоприятно както за здравето ни, така и за процеса на отслабване, защото означава, че тялото, и в частност сърцето ни, работят усилено! С напредване на тренировките сърцето и белите ни дробове ще укрепнат и ще можем да издържаме по-дълго, преди да се уморим, това ще доведе до понижение на сърдечната честота ще намаляване на кръвното налягане.

Следователно, редовното плуване не само подпомага отслабването, но и подобрява здравето ни и може да намали риска от хронични заболявания като сърдечни заболявания, диабет тип 2 и инсулт.

Но защо именно този воден спорт, привидно неинтензивен, е толкова ефективен за фигурата ни и мускулния ни тонус?

Известно е, че плуването е едно от най-добрите аеробни упражнения, защото активира всички основни мускулни групи, така че тонизира всяка област от нашето тяло.

Има 4 основни стила плуване, между които можете да избирате:

  • Кроул;
  • Бруст;
  • Плуване по гръб;
  • Бътърфлай.

Най-разумно е да приспособите плувните си сесии като комбинация от четирите стила, за да натоварвате равномерно всички области на тялото си.

Плуването осигурява постоянно напрежение на мускулатурата поради естествената съпротива, която водата оказва на тялото ни при усилията ни да придвижим тялото си напред. Именно поради това, плуването отличен спорт за повишаване издръжливостта и здравината, особено в горната част на тялото. С напредването в тренировките, благодарение на плуването ще изградите мускули, които от своя страна ще изгарят натрупаните мазнините. Това означава, че не само ще горите калории, докато плувате, но и благодарение на изграждането на мускулна маса, която както знаем е метаболитно по-активна тъкан, ще изгаряте повече калории, дори и когато тялото ви е в покой и докато използва енергия за възстановяване на мускулната тъкан от комплексното натоварване. Плуването, също така е отлично средство да подобрим и гъвкавостта на тялото си! Поради спецификата  на движенията, които извършваме по време на плуване, то може да спомогне за подобряване на гъвкавостта на мускулите и ставите, което като цяло подобрява походката, стойката ни и ни дава свобода и лекота на движение.

Какви са другите ползи на плуването?

·         Спортисти използват плуването, за да подпомогнат възстановителните процеси при травми и наранявания, тъй като то оказва  цялостно неинтензивно въздействие, но въпреки така изгражда отлична мускулатура и повишава сърдечно-съдова издръжливост. Така че, ако сте претърпели инцидент, травма или имате някакви проблеми с опорно двигателната система и имате желание да си възвърнете отново свободата на движението, то плуването е идеален начин да направите това;

·         Забавно е. Не е нужно просто да плувате монотонно дължина след дължината в басейна. Самото съприкосновение на тялото ви с хладката вода също изгаря калории, за да възстанови телесната ви температура. Така че, ако имате деца, може да ги вземете в басейна и се забавлявате заедно. Ще бъде отлично и за тяхното здраве;

·         Плуването е отлична терапевтична терапия за освобождаване на стреса и напрежението. Половин час във водата ще ви позволи да се откъснете и да останете сами с мислите си, да успокоите съзнанието си и да се заредите с енергия и воля за живот. Ако плувате, за да се разтоварите, изгарянето на калории може да е последното нещо, за което мислите, но пък е  отличен бонус, към активната почивка от натовареното ежедневие;

·         Можете също така да се присъедините към клас водна аеробика, ако плуването ви се струва скучно, монотонно или предпочитате спортни занимания в група.

И на последно място, но не и по важност, нека все пак си припомним, че в зависимост от теглото и нивото на натоварване, ще изгорите средно около 550 допълнителни калории за половинчасова сесия, ще развиете мускулатурата си, ще оздравите сърцето и ще повишите тонуса и енергията си! Искате да отслабнете? Заслужава си да опитате с плуване!

5 (100%) 1 vote

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *