Защо е важен сънят за здравословното отслабване

Диети за отслабване

Здравословното отслабване и сънят

Когато някой не е спал достатъчно, да му се хранят повече калорични храни. Може би всеки е забелязал, че когато не се спали спокойно и нормално, храната, която му се хранят, са предимно мазни и висококалорични?

Това се случва, защото сънят има пряко влияние върху излишните килограми.

Как се отразява недоспиването на теглото?

Американско проучване, в което са участвали 20 доброволци, показва, че недостигът на сън със сигурност увеличава риска от затлъстяване. Участниците са били разделени на две групи, като на една група не им е било разрешено да спят повече от 5 часа, а другата група са спели в 7 – 8 часа. След завършването на изследването, доброволците с 5 часа сън са надебелели.

Недостатъчният сън намалява нивото на орексин (невропептид, отговарящ за метаболизма и апетита). Недоспиването също нарушава функцията на хормона лептин, отговарящ за апетита и запасите от мазнини. Това несъответствие в хормоните води до липса на енергия, променливо настроение, затлъстяване.

Колко трябва да трае здравословият сън?
Лекарите са на мнение, че трябва да се спи 7 часа, тъй като през този период метаболитният процес в организма е най-активен и не води до обсеси.

Кога да бъде времето за лягане?

Експерти смятат, че 22:00 часа е най-доброто време за легло, ако искаме да останем слаби. Между 00:00 и 03:00 часа организма произвежда хормона соматотропин, на който се дължат растежа и младежкия вид.

Как да изградим режим на легане?

* да проветрим стаята преди сън

* да си вземем топла вана;

* да слушаме музика;

* да почетем любима книга;

* да релаксираме;

* да се разходим;

Здравословни проблеми като:

* синдром на обструктивната сънна апнея

Хроничното недоспиване води до затлъстяване, което води до сънна апнея, която отново води до прогрес в напълняването. За хората, страдащи от сънна апнея, е препоръчително да намалят теглото си, за да прекъснат този враждебен кръг.

* синдром на нощното хранене

Хората, страдащи от този синдром, преживяват нощем, а на сутринта се самоосъждат. Лекува се с психотерапия, с регулиране на биоритмите и др.

Как влияе липсата на сън на жените?

Липсата на достатъчно сън води до излишни килограми и оказва негативно влияние върху женската красота. Малкото сън влияе върху работата на мозъка, концентрацията и енергията и при жените.

* по-високи нива на стрес – по-трудно заспиване

Доказано е, че стресът влияе по-лошо на жените, отколкото на мъжете. Високият стрес повишава нивата на хормона на кортизола, което намалява качеството на съня. Когато жените са стреснати, кортизолът е висок и през деня и вечерта, което възпрепятства пълното сън и съответно теглото се увеличава.

* по-активен мозък – по-неспокоен сън

Според британски проучвания жените използват мозъка си по-активно, отколкото мъжете. На тази завидна мозъчна активност се дължи и неспокойният им сън. Непълноценният сън води до затлъстяване и при мъжете и жените. При мъжете високите нива на тестостерон ги „спасяват“ от негативното въздействие на липсата на сън и на обсебване, за разлика от жените.

Преди светлината да спираме производството на мелатонин в организма ни, което не ни позволява да заспим.

* За вечеря е препоръчително да се храни с храна, което не затруднява храносмилането. Сложните въглехидрати като картофи, плодове или зеленчуци са добър избор.

* Трябва да избягвате кофейна няколко часа преди лягане. Чаша чай с мед или топло мляко може да ни помогне да заспим.

* Интересен факт е, че голямо количество витамин D се съдържа в тази зона от мозъка, отговорна за съня. Липсата на този витамин нарушава съня. Следователно е препоръчително да приемаме добавки с витамин D, ако не можем да спим.

Ако сте опитали всички методи и отново не можете да спрете, опцията, която остава ни е антистрес клиника. Там специалистите ще ни помогнат да решим проблемите си с безсънието, както и може да ви помогне да отслабнете в здравословен начин, ако сте с повишено тегло.

Оценете стаията

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.