Здравословно отслабване при малчуганите

Диети за отслабване

Когато един дете е по-удобно, повечето хора мислят, че е нормално да има излишни килца, защото расте. Това е така, защото повечето от нас са отраснали с твърдението, че който не си изяжда всичко от чинията няма да е здрав. Обаче това схващане може да ни подведе.

Защо е важно да се вземат мерки срещу затлъстяване на детето си?

Затлъстяването при децата може да доведе до сериозни физически и психологически проблеми. При малките с повече килограми значително нараства рискът от здравни проблеми като хипертония, атеросклероза, диабет, неплодие и др. Като прибавим и липсата на самочувствие, предизвикани от подигравки в училище, водещи до стрес, депресия, проблеми с ученето, изолация, имаме силна причина да не подценяваме повечето килца на детето си.

Как да разберем дали детето ни страда от наднормено тегло?

Ако детето ни продължава да надхвърля килограми месец след месец, това е знак, че трябва да се направи нещо. Наднорменото тегло е хроничен здравословен проблем, при който се натрупват големи количества мастни запаси. Най-лесният начин да разберем дали детето ни е достатъчно е да се консултирате със специалист, който да измерва индекса на телесната му маса. Той се изчислява като се раздели телесната маса (килограми) на ръста (в метри) и се издига на втора степен. Щом децата са подрастващи, при изчисляването на ИТМ това също се взима под внимание.

Как да отстранявам проблема?
Нужно е да разберете кой е факторът, довел до натрупването на килограми.

Нездравословно хранене

Всички лекари твърдят, че вредната храна е един от основните виновници за затлъстяването при децата. Нека се замислим какво се случва в действителност ежедневното меню на нашето дете. Ако това включва основно бързи храни, мазни закуски, чипс, торти и др., Това означава, че малкият ни се храни нездравословно.

Предпазване от затлъстяване

* говорим с детето
Истина е, че детската психика е крехка. Ако при разговорите с детето не може да се постигне негативно въздействие и то да започне да се „тътпи“ с храна.

* поощряваме го
На децата не им е лесно да спазват ограниченията, затова трябва да покажем търпение и да кажем на своето дете, че ако искаме да успеем в каквото и да е, са ни необходими усилия.

* променяме диетата
Съветваме детето да се храни бавно и изключваме телевизора. (Когато се храните докато работим, гледаме телевизия, играем игри или сърфираме в интернет приемаме много повече храна).

* пазаруваме заедно
Когато сме на пазара с дето, обясняваме защо купувам вместо сладки лакомства – зеленчуци и плодове; защо е полезно да се консумира пълнозърнест хляб.

* не използваме храната като наказание или поощрение
Напълно неправилно е награждаме детето си с храна, когато е изпълнило задача, или пък обратното – да го наказваме с храна.

* не използваме думата „диета“, когато говорим с детето
Експерти смятат, че това действие може да има обратен ефект и детето да се възприеме негативно. По добре да използваме израза „здравословно отслабване“.

* не позволявам на малката да прекара в дома си пред компютъра или телевизора
Не бива да принуждаваме детето да практикува спорт, ако не искал. В такива случаи, за да включим в ежедневието му повече движение, можем просто да излизаме по-често на разходка сред природата, да се движим с колело, да се качваме по стълбите вместо по асансьора.

Какво да правим, когато нищо не дава резултат?
Ако всички наши усилия са влезли, добре ще се направи, ако се консултирате с диетолог, потърсете съвет от надежден лекар или записване на детето си в клиниката за отслабване, където специалистите по здравословно отслабване ще му помогнат да свалянето на теглото безопасно и да се научи да се храни здравословно.

Оценете стаията

Специализирал в областта на гериатрията и нутрициологията.

Професионалната му кариера започва през 2005 година с организиране на групи за редукция на наднорменото тегло и повишаване на двигателната им активност.

Участник и лектор в много форуми, семинари и дискусионни теми. Теодор Кордев е привърженик на активния начин на живот и възстановяване на естествения физиологичен ритъм на организма.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.