Йога пози и техните ползи

Войн II поза укрепва краката и ръцете , отваря гърдите и раменете ви и съкращава коремните органи

Мост – Bandha Sarvangasana

 Йога позата мост е перфектна поза за отваряне на бедрената става, укрепване на гърба, отваряне на гръдния кош и подобряване на гъвкавостта на гръбначния стълб и стимулиране на щитовидната жлеза

Йога позата мост е перфектна поза за отваряне на бедрената става, укрепване на гърба, отваряне на гръдния кош и подобряване на гъвкавостта на гръбначния стълб и стимулиране на щитовидната жлеза. Тази поза носи много ползи за нашето здраве, като облекчава стреса, безсънието и може да помогне при депресия. Тя стимулира коремните органи, белите дробове и щитовидната жлеза. Дава енергия на уморените крака. Подобрява храносмилането. Помага за облекчаване на симптомите на менопаузата. Успокоява менструалния дискомфорт, когато се изпълни с поддръжка. Намалява тревожността, умората, болките в гърба, главоболието. Терапевтично средство е и при астма, високо кръвно налягане, остеопороза и синузит.

Downward Dog – Adho Mukha Svanasana

Гледащо надолу куче удължава гръбначния стълб и намалява натиска върху него

Гледащо надолу куче удължава гръбначния стълб и намалява натиска върху него, укрепва ръцете, масажира коремните органи, изпълва мозъка със свеж кислород и успокоява ума.

Child Pose – Balasana

Детската поза е релаксираща поза, полезна за облекчаване на напрежението в шията, гърба и тазобедрената става

Детската поза е релаксираща поза, полезна за облекчаване на напрежението в шията, гърба и тазобедрената става. Докато сте в позата, трябва да дишате бавно и регулирано, ръцете трябва да се хубаво изпънати напред и бедрата да са в покой, а челото  трябва да докосва постелката. Винаги можете да практикувате тази поза, тъй като тя е една от най-възстановяващите и успокояващи пози.

Easy Pose – Sukhasana

Easy Pose отваря бедрата, успокоява, облекчава менструалните болки при жените и намалява тревожността

Easy Pose може да изглежда лесна, но има много предимства за тялото. Например, тя отваря бедрата, успокоява, облекчава менструалните болки при жените и намалява тревожността. Докато правите позата, се уверете, че гръбначният стълб ви е изправен.

Warrior 1 – Virabhadrasana I

Войн I укрепва мускулите на коленете и краката, разтяга рамената и гръбначния стълб и подобрява концентрацията.

Войн I е изключително полезна поза за тези от вас, които са имали напрегнат ден на работата и просто се нуждаят да отпуснат тялото и ума си. Докато в тази поза заздравяваме краката си, ние, също така, отваряме гърдите и раменете си, движения, които обикновено не правим през деня, но те са необходими за добра стойка и спокоен ум. Ефектите от тази поза са огромни: укрепва мускулите на коленете и краката, разтяга рамената и гръбначния стълб и подобрява концентрацията.

Warrior 2 – Virabhadrasana II

Войн II поза укрепва краката и ръцете , отваря гърдите и раменете ви и съкращава коремните органи

Войн II поза укрепва краката и ръцете , отваря гърдите и раменете ви и съкращава коремните органи. Дишането  трябва да бъде регулирано, фокусът трябва да бъде върху разтягането на ръцете, което ще ви помогне да подобрите търпението си. Стремете се да сте повдигнати, вместо да се отпускате в областта на  бедрата – не позволявайте на гравитацията да ви дърпа надолу.

Триъгълник – Trikonasana

Триъгълникът подобрява гъвкавостта на гръбначния стълб, помага раменете да са изправени, облекчава болките в гърба и сковаността в областта на шията

Триъгълникът е една от позите, които дават на тялото много предимства. Тя подобрява гъвкавостта на гръбначния стълб, помага раменете да са изправени, облекчава болките в гърба и сковаността в областта на шията, но не забравяйте, че трябва да практикувате всяка поза наляво и след това  надясно – балансирането на позите е много важно. С практиката на тази поза ще забележите много подобрения най-вече  на вашата стойка.

Four Limbed Staff – Chaturanga

Чатуранга помага за укрепване на ръцете, китките и корема.

Чатуранга помага за укрепване на ръцете, китките и корема. Също така, е добра подготовка за по-трудните балансиращи на ръце пози.

Стол – Utkatasana

стол тонизира мускулите на краката, укрепва мускулите на бедрата, глезените, прасците и гърба

Асаната стол тонизира мускулите на краката, укрепва мускулите на бедрата, глезените, прасците и гърба. Тя разтяга гърдите и раменете. Намалява симптомите на плоските стъпала и стимулира сърцето, диафрагмата и коремните органи.

Дърво – Vrksasana

Дърво - Гърбът ви трябва да бъде изправен, бедрата ви трябва да са на едно ниво

Йога поза Дърво може да ви се струва лесна, но не е асанa за почивка. Гърбът ви трябва да бъде изправен, бедрата ви трябва да са на едно ниво и тъй като стабилността ви зависи от разпределението на тежестта на крака, на който стоите, уверете се, че сте заели правилно асаната, за да поддържате баланса си.

Лодка – Navasana

Лодка изисква изпълняващият да бъде стабилен (като лодка), което означава прав гръб, брадичката сочи напред, докато коленете и ръцете са неподвижни

Йога поза Лодка изисква изпълняващият да бъде стабилен (като лодка), което означава прав гръб, брадичката сочи напред, докато коленете и ръцете са неподвижни. Това не е лесна поза. Чрез нея изграждате силен корем.

Гарван – Bakasana

гарван укрепва китките, ръцете и корема, като същевременно разтяга подколянното сухожилие

Йога позата гарван укрепва китките, ръцете и корема, като същевременно разтяга подколянното сухожилие. Балансът е от решаващо значение за тази поза.

Балансиране на ръце – Pincha Mayurasana

„балансиране на ръце”  помага за подобряване на кръвния поток в тялото, успокоява ума и укрепва ръцете ви

Йога позата „балансиране на ръце”  е за напреднали. Тази поза помага за подобряване на кръвния поток в тялото, успокоява ума и укрепва ръцете ви. Ако не можете да я направите, винаги можете да използвате стената за поддръжка и ползите от нея ще са същите.

King Dancer – Natarajasana

The King Dancer поза укрепва краката, подобрява баланса и здравината на сърцето

The King Dancer поза укрепва краката, подобрява баланса и здравината на сърцето, като същевременно разтяга раменете  и подобрява концентрацията. Тя е един от най-елегантните асани.

Corpse – Savasana

The Corpse йога поза е предназначена да подмладява ума и тялото ви, като същевременно ви позволява да насочите вниманието си към вътрешното си аз

The Corpse йога поза е една от най-важните пози. Тя е предназначена да подмладява ума и тялото ви, като същевременно ви позволява да насочите вниманието си към вътрешното си аз. Предимствата от нея са: понижаване на кръвното налягане, успокояване и даване възможност на тялото ви да се възползва от всички предимства на тази поза.

Оценете стаията

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *