Как да намалим стреса в ежедневието си

Антистрес идеи

Причините за стреса

Повечето oт нас водят изключително натоварен и напрегнат начин на живот и стресът е нормална част от ежедневието ни!

В резултат на това, често изпитваме неразположения както на физическо ниво, така и чисто емоционално и психически се чувстваме напрегнати, изморени и тревожни. Можем, обаче, сами да се справим със стреса и да живеем спокойно, активно и най-вече щастливо!

Като начало, хубаво да се научим да се отпускаме, заслужаваме го! Релаксирането е полезно и отнема по-малко време, отколкото си мислите. Нямаме нужда, непременно да отделим цял уикенд на СПА или да си взимаме отпуска, за да избягаме от града. Необходими са ни около 15 минутки на ден, уверяваме ви, ще останете приятно изненадани от резултатите!

А ето и няколко лесни и конкретни техники за справяне със стреса:

I. Дишайте дълбоко

Дълбокото дишане успокоява ума, помага на тялото ни да се отпусне, активира релаксацията. Има много методи, които могат да ви помогнат да се научите как да дишате дълбоко. Целта на дихателните практики е да насочим вниманието си към естествения процес на дишането си, като по този начин ще намалим неговата честота и същевременно ще увеличим неговата дълбочина. Когато дишаме дълбоко през носа, белите дробове се разширяват и коремът ни се издига. Това води до забавяне на сърдечния ритъм, което ни кара да се чувстваме по-спокойни. Дълбокото дишане намалява негативния ефект от стреса, забавяйки сърдечния ритъм и понижавайки кръвното налягане.

II. Медитирайте

Няколко минути медитация на ден със сигурност ще ни помогнат да намалим чувството за напрегнатост и безпокойство. Редица проучвания показват, че ежедневната медитация може да промени нервните пътища в мозъка, и така да ни направи по-устойчиви на стрес.
Просто е. Седнете с двата крака, докосващи пода, затворете очи и фокусирайте вниманието си върху повторението, високо или тихо, на положителна мантра като: „В мир съм със себе си“ или „Обичам себе си“. Поставете едната си ръка на корема си, за да синхронизирате мантрата с дишането си. Оставете всякакви разсейващи мисли да отминават през съзнанието ви като облаци.

Отключете цялата статия, за да видите цялото съдържание като се регистрирате тук!

5 (100%) 1 vote

Иван Великов е преподавател по Интегрална йога, Бойни изкуства, Карнавални техники и Логически игри с над 10-годишен опит в работата с деца, юноши и възрастни към „Движение за хармонично развитие“ (Body, Mind and Soul Training).

Преминал е множество обучения в системите на Веданта, Будистка, Даоистка и Тантра йога, както с български, така и с чуждестранни преподаватели на световно ниво. Той е двукратен златен медалист на Националното първенство по Йога в България и неколкократен медалист в първенства по класически стилове бойни изкуства. През 2016 г. печели златен медал на Международен шампионат по Йога в Индия.

Има дългогодишен опит в организирането и провеждането на спортни лагери за деца и юноши, планински преходи, младежки обмени с международно участие, тиймбилдинг събития, курсове и семинари за личностно развитие и здравословен начин на живот.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *