Какво да правим, за да сме енергични и във форма?

Ако сте от хората, които се събуждат сутрин уморени и едновременно с това стресирани от всички задачи, надвиснали над главата им

 

  • Повторното заспиване сутрин може да наруши хормоналния цикъл и да допринесе за повишената умора през деня. Навийте алармата за 15 мин. по-късно и сложете телефона или будилника на място, до което можете да стигнете само ако се разбудите и станете.Повторното заспиване сутрин може да наруши хормоналния цикъл и да допринесе за повишената умора през деня. Навийте алармата за 15 мин. по-късно и сложете телефона или будилника на място, до което можете да стигнете само ако се разбудите и станете.
  • Закусвайте и то…правилно. Чаша кафе или капучино за закуска или хапването на нещо тестено не е добра идея, тъй като кофеинът и въглехидратите ни дават бърз енергиен старт, но…не за дълго. Експертите препоръчват приема на закуска с повече протеини и здравословни мазнини, като например купичка кисело мляко с мюсли с ядки, за по-дълъг период на ситост и стабилни енергийни нива.
  • Сутрин не е вашето време за тренировка? Преосмислете какво разбирате под тренировка. Изследвания показват, че сутрешната по-ниско интензивна аеробна тренировка води до намаляване на нивата на умората през деня в по-голяма степен отколкото по-високо интензивните тренировки. Дихателни упражнения, гимнастика, разходка са отличен старт на деня  за повече енергия и добра форма!
  • Хапвайте нещо леко следобяд (например 1-2 плода) и по възможност се раздвижвайте за 10-15 мин. (кратка разходка или разтягане), тъй като между 14 и 16 ч. хормоналният пик от сутринта спада и съответно – нашият тонус, особено ако седим цял ден на бюрото и обядваме нещо по-тежко.
  • Не се страхувайте от въглехидратите, тъй като те дават бърза доза енергия, но избягвайте твърде тежките храни, тъй като те изискват много е нергия за храносмилане и насищат кръвта с мазнини, не оставяйки място за достатъчно кислород, което причинява познатата ни „умствена мъгла“  след по-тежко хапване.
  • Използвайте обедната почивка да сте навън за разходка или за обяд, тъй като дозата вит. D, която тялото синтезира, когато е изложено на слънчева  светлина, играе роля в регулирането на метаболизма и инсулиновите нива, с което допринася за нашата енергичност и по-добра фигура.

За десерт още 3 бързи трика за повече енергия и здраво и красиво тяло:

  • Изпийте чаша вода. Недостатъчната хидратация на тялото причинява свиване на клетките и усещане за умора. Изпийте чаша вода. Недостатъчната хидратация на тялото причинява свиване на клетките и усещане за умора.
  • Изоставете чувството за вина. Откажете се от мислите от сорта на „За нищо не ставам, след като съм с  наднормено тегло“ или „Колко съм  мързелив/а, след като пропуснах тренировката“. Чувството за вина ни  държи на дъното на енергийния резерв, правейки ни пасивни жертви на обстоятелствата  вместо действащи лица, които вземат нещата под контрол.
  • Раздвижете се. Кратка разходка или 10-15 мин. разтягане (за предпочитане навън) ще раздвижат кръвта в  тялото и ще наситят мозъка с кислород, ще разсеят „умствената мъгла“ и „облачното“ настроение.
Оценете стаията

Иван Великов е преподавател по Интегрална йога, Бойни изкуства, Карнавални техники и Логически игри с над 10-годишен опит в работата с деца, юноши и възрастни към „Движение за хармонично развитие“ (Body, Mind and Soul Training).

Преминал е множество обучения в системите на Веданта, Будистка, Даоистка и Тантра йога, както с български, така и с чуждестранни преподаватели на световно ниво. Той е двукратен златен медалист на Националното първенство по Йога в България и неколкократен медалист в първенства по класически стилове бойни изкуства. През 2016 г. печели златен медал на Международен шампионат по Йога в Индия.

Има дългогодишен опит в организирането и провеждането на спортни лагери за деца и юноши, планински преходи, младежки обмени с международно участие, тиймбилдинг събития, курсове и семинари за личностно развитие и здравословен начин на живот.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *